معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

پیوندها
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی سالن نشیمن با شکل هندسى مربع کامل 

در این نوع اتاقها تمام دیوارها به یک اندازه اند. این بدان معناست که هیچ فاصله یا راهرو باریکى در کار نیست تا شما از آن براى تزیین اتاق استفاده کنید. بنابر این اگر امتحان کرده باشید خواهید دید که قرار دادن مبل و صندلى در قسمت هاى مختلف و گوشه هاى اتاق اصلاً روش مناسبى نیست و فضاى خالى زیادى را در خانه ایجاد مى کند. همچنین اگر به تلویزیون که در تصویر قبل از تغییرات مشخص است دقت کنید خواهید دید که فاصله آن از صندلى و مبلها بسیار دور است. با این حساب اتاق شما کاملاً تکه پاره است و در هنگام گفت وگو کردن هم فاصله ها از هم دور است. راه حل بسیار ساده است. شما یک مربع کامل در اختیار دارید و این خودش یک امتیاز محسوب مى شود. در این مربع کامل بزرگ یک مربع کوچکتر ایجاد کنید. به جاى اینکه تزیین را از قسمت هاى مختلف و گوشه هاى اتاق آغاز کنید، این کار را با مبلمان اصلى در قسمت وسط خانه انجام بدهید. با استفاده از فرش مى توانید یک مربع جدید ایجاد کنید و فضا را گرم و صمیمى بکنید. اما کارهایى که باید آنها را انجام دهید.
۱- در بالا هم اشاره کردیم که از یک فرش استفاده کنید. این کار براى ایجاد یک فضاى جمع و جور و به اصطلاح فضاى گفت وگو بسیار مناسب است.
۲- جهت تمام صندلى ها را به یک سمت مثلاً سمت شومینه قرار ندهید. به این ترتیب براى تماشاى تلویزیون هیچ مشکلى نخواهید داشت.
۳- کار را با قراردادن یک مبل به سمت تلویزیون و یک مبل به سمت شومینه پایان نبرید. یک صندلى دیگر در گوشه قرار دهید. (همانطور که در تصویر بعد از تغییرات مشاهده مى کنید) بهتر است قسمت پایین را براى این کار انتخاب کنید به این ترتیب فضا نزدیک و صمیمى خواهد شد و از خالى بودن مربع کوچک شما جلوگیرى مى کند.
۴- دو مبل راحتى که کنار هم قرار داده اید را مى توانید توسط یک میز کوچک به هم ارتباط دهید. استفاده از یک چراغ روى میز پیشنهاد مى شود.
براى پشت مبل راحتى بزرگ یا کاناپه هم پیشنهاد به قرار دادن میزى است مطابق شکل. باز هم به دلخواه مى توانید روى میز از چراغ استفاده کنید.
۵- یک اتاق کامل با یک نقطه تمرکز در گوشه اى از آن داشته باشد.
با اینکه این صندلى ها از محل گفت وگوى اصلى دور هستند و نمى توانند در بحث هاى میان اتاق به خوبى شرکت کنند ولى یک امتیاز دارد و آن اینکه در هنگام روشن بودن تلویزیون مى توان آنجا نشست و آنجا مطالعه کرد یا حتى با فرد دیگرى به گفت وگو پرداخت.
۶- این شماره را کاملاً به دلخواه خودتان قرار مى دهیم. این قسمت را مى توانید به یک کتابخانه کوچک یا میزى براى قاب عکس ها و... اختصاص دهید. البته کاملاً اختیارى است. با این کار هم فضا را پرکرده اید و هم رفت و آمد در اتاق را با مشکل مواجه نکرده اید.
اگر تا به امروز اتاق نشیمن شما مورد بررسى ما قرار نگرفته صبر کنید و هفته هاى بعد هم ما را همراهى کنید. حتماً هفته دیگر اتاق نشیمن شما موضوع بحث و بررسى ماست.

  • ۹۴/۱۲/۱۰
  • shahtoot company

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی