معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

پیوندها

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی دکوراسیون دفتر تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا

این دفتر 135 متر مربعی با رنگی روشن، گرم و اصیل توسط شرکت معماری زوک برای آژانس تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا طراحی دکوراسیون داخلی شده است. اختصار پروژه به دلیل ایجاد فضای اداری "غیر اداری" برای تجارت تبلیغاتی جدید و هیجان انگیز در فضای باز، رسانه Moove استرالیا است. شرکت مادر طرحی سنگاپوری است و آرم رسانه Moove شامل تصویر یک گاو ماده همراه با جعبه شیر دوشیده شده از آن می باشد.

دکوراسیون داخلی

دفتر کار و یا به اصطلاحِ مشتری‌ها "چمنزار"، دفتری در فضای باز با دکوراسیون اداری شامل قسمت پذیرش و انتظار، 2 دفتر شیشه ای محصور، میز‌های کار و اتاق جلسه می‌باشد. اتاق ها با ترکیب‌های تصادفی ساخته شده از انباشت جعبه‌های شیر سیاه و قرمز و پانل‌های درب‌های چینی قدیمی تقسیم شده اند. این دیوارها به نوعی فضاهای انباری و همچنین ارائه را ایجاد می کنند.

دکوراسیون داخلی

جعبه‌های شیر نیز به اتصالات سبک منحصر به فرد و مبلمان اتاق انتظار تبدیل شده اند. اتاق جلسه با استفاده از میزها و صندلی‌های غیررسمی با زمینه‌ی روزنامه‌ای دیوار‌ها همراه با نوشتارهای گرافیتی قرمز برای نمایش شعار این شرکت مبله شده اند: "می شنوم و فراموش می کنم، می بینم و به خاطر می سپارم، انجام می‌دهم و درک می‌کنم".

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

    Architects: GASPARBONTA

    Location: Budapest, Hungary

    Architect in Charge: Gaspar Bonta

    Assistant Designer: Orsolya Lőrincz

    Area:    128.0 m2

    Project Year:  2015

    Photographs:  Bálint Jaksa Photography

    Manufacturers: SLV, Teka, Ivanka

3طبقه یک آپارتمان است که در فرایند بازسازی ساختمان از یک ساختار غیر معمول به یک محل زندگی معاصر تبدیل شده است.

یکی از بستگان صاحب خانه تنها چند ثانیه پس از اولین بازدید ما از اینجا اظهار کرد:"فکر نمی‌کنم که از این آپاتمان بتوان یک خانه‌ی درست و درمان بیرون آورد". من موافق نیستم و از آن خوشم آمد. خوشبختانه من با صاحب خانه که یکی از دوستانم است و فردی نو گراست و نیز مانند من از علاقمندان به داینوسورهاست به تفاهم رسیده بودیم. این یکی از پیچیده‌ ترین ساختارهایی بود که من تا کنون دیده بودم و زیر لایه‌های متعددی از تاریخ انسانی و متریال ساختمانی ناخواسته مدفون شده بود. ما باید پاشنه را بالا کشیده و زیبایی را در اینجا کشف کنیم و آن را به یک خانه‌ی زیبا با دکوراسیون منزل امروزی و معاصر تبدیل کنیم.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان سه طبقه مسکونی

تکلیف فضای عمومی و خصوصی در یک ساختمان سه طبقه که تنها یک ورودی داشته باشد به خودی خود مشخص است. طبیعتا طبقه اول به لابی، ورودی، آشپزخانه و پذیرایی اصلی مربوط است. از آنجایی که یکی از جذابیت‌های بزرگ ساختمان، ورودی پشت بام است که در طبقه‌ی سوم واقع شده، ما باید آن را به منطقه‌ی عمومی متصل می‌کردیم و در عین حال یک بخش زیبا، آرام و دنج، یک اتاق خواب با تراس و دستشویی در طبقه دوم هم می‌ساختیم. بنابر این دست به کار شده و یک پذیرایی دنج زیر ساختار زیبای پشت بام ایجاد کردیم که دو راه پله داشت. با این کار ما به خوبی میان تمامی نقاط یک ارتباط راحت ایجاد کردیم.

بازسازی ساختمان

انتخاب مصالح مورد نیاز در بازسازی ساختمان کار بسیار ساده‌ای بود، زیرا سطوح از چوب و آجر بودند. انتخاب واضح، اضافه کردن بتن و آهن به این ترکیب بود تا با ایجاد تضاد در محیط و فضای دکوراسیون داخلی ، جزئیات هر سطح خود را نمایان کند. نکته‌ی جالب، هماهنگی وسایل شخصی صاحب خانه با محیط و نشستن آنها در فضای دکوراسیون منزل بود. به نظر من یک چنین پروژه‌ای باید چنین پایانی هم داشته باشد- هر چیز در جای صحیح خود.

ما در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی از مقدار زیادی چوب بازیافتی برای مبلمان، پله‌ها و پوشش دیوار استفاده کردیم. این مواد ابتدا در بخش‌های ساختاری یک ساختمان قدیمی استفاده شده بودند. ما این ایده را داشتیم که مصالح قدیمی را می‌توان مجددا استفاده کرد و این امر وقتی جالب‌ تر می‌شود که از این مصالح در نزدیکی بخش‌های چوبی این خانه‌ی جدید استفاده شود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

کافی‌شاپ اصیلی به نام کافه آتلیه L، واقع در کلوژ-نپوکا، دومین شهر پرجمعیت در رومانی (که اغلب به نام کلوژ شناخته می شود)، به طور روزانه بازدیدکنندگان بسیاری را به منظور اظهار امتنان از طراحی منحصر به فرد و جالب فضای دکوراسیون داخلی‌ اش جذب می کند. در اینجا توصیفی از سوی توسعه دهندگان پروژه آورده می شود: «ایده‌ی برنامه ریزی از چیزی ساده آغاز شد: نیاز به فضایی برای تاثیرگذاری بر حالت ظریفی از ادراک، این نوع ادراک تنها به شیوه ای فرهنگی قابل گسترش است.»

دکوراسیون داخلی

بنابراین فضایی به منظور ترویج و حفظ فرهنگ تعبیه شده است.  ایده دکوراسیون داخلی کافه آتلیه L حاصل دو مفهوم در همگرایی دو تیم، یعنی ماریوس بوکان، ولاد پل، جورج موسویا در یک سو، و دن پل، بوگدان گوتیا و تیبریو بوکار در سوی دیگر بود.

تیم دوم طراحی داخلی از سه نفر دانشجوی معماری تشکیل شده بود، که تمرکز اصلی آنها بر مفهوم زبانِ فضا به دنبال گسترش لینکی واضح بین فضا و هویت بود. این مفهوم ایده‌ی تیم اول برای استقرار کافه فرهنگی در منطقه شهری کلوژ را تثبیت کرد.

دکوراسیون داخلی

در نهایت کلاژ مقوایی کافه-فرهنگ عنصری بود که محل واقع در خیابان Memorandumului کلوژ را توصیف می‌کرد. پس از چند ماه کار، در روز 13 مه 2010 بازگشایی رسمی کافه انجام شد.

کار با داوطلبان برای بررسی تنش تلاش موثر و برای جو ایجاد شده توسط آنها، برای حال و هوای ورودی به آتلیه و وضعیت خوب آن مفید بود. اگر چه اینجا محلی با دکوراسیون داخلی‌ و مبلمان «متفاوت» است، ما در واقع هر روز چیزهای کوچکی که منجر به نزدیک تر شدنمان می‌شود، جشن می‌گیریم.

دکوراسیون داخلی

در نزدیکی کافه، طرحی فرهنگی شامل: کارگاه های آموزشی، نمایشگاه‌های پرتره و کاریکاتور و عکس، کنسرت ها، تئاتر ارائه کردیم که بخشی از ارتباط بین فضا و هویت بود و با الهام‌بخشی از کلاژهای مقوایی و کافه ارتقا می‌یافت.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی


تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی‌ شاه توت

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

آن چه که در بازسازی ساختمان یک مغازه قدیمی مورد اهمیت قرار دارد، رسیدن به ترکیبی هوشمندانه و ظریف از عناصر و ابزار سنتی و مدرن  است . در ادامه قصد داریم به ارائه نکاتی کاربردی در زمینه چگونگی بازسازی هوشمندانه یک مغازه ساعت فروشی قدیمی بپردازیم.

*به گذشته نگاه کن ،به جلو حرکت کن: اهمیت توجه به گذشته از آن جهت است که نشانگر هویت و اساس کار ماست. ما در هر نقطه ای که باشیم باید به گذشته و تاریخچه اثر مورد نظر نگاه کنیم تا به درک درستی از نقطه آغاز و هدف آن دست پیدا کنیم. توجه به سیر تکاملی اثر- در این مورد خاص صنعت ساعت سازی- از آغاز تا امروز و تغییروتحولاتی  که در طول زمان داشته می تواند در تعیین جایگاه و هدفی که باید به آن برسیم به ما کمک کند.

میراث و سنت به واسطه هویتی که به کار می دهند موجب تمایز یک اثر از دیگری می شوند و کاری منحصربه فرد را شکل می دهند.اما نکته ای که باید در بازسازی ساختمان به آن توجه کرد این است که تلفیق عناصر سنتی و مدرن  در بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی باید به گونه ای باشد که در نهایت نتیجه به دست آمده در جهت رفع نیازها و متناسب با سلیقه انسان امروز باشد.

صنعت ساعت سازی پیشینه تاریخی دارد و از زمان های گذشته به ما رسیده است ولی مشتری در دنیای مدرن زندگی می کند و محیطی را برای خرید می پسندد که انعکاسی از دنیای امروز باشد. دکوراسیون مغازه باید به گونه ای باشد که روح زندگی در آن جریان داشته باشد و این حس به مشتری القا نشود که به  دنیای مردگان پا گذاشته است.

یکی از مهمترین تغییراتی که در بازسازی ساختمان یک مغازه قدیمی باید انجام شود به روز کردن سیستم نورپردازی آن است. به طوریکه سراسر سالن باید نورپردازی شود نه فقط قفسه ساعتها. این کار باعث می شود فضا روشن تر و رنگ محیط مناسب تر شود و وقتی ساعتی از قفسه خارج شود در نور محیط بدرخشد.

از جمله نکات مورد توجه در ترکیب عناصر سنتی و مدرن در بازسازی ساختمان این است که:

در طراحی قفسه ها آنچه باید در نظر گرفته شود این است که قفسه ها با حفظ جلوه آنتیک و قدیمی خود ویژگی های خاص و کاربردی امروزی را داشته باشند.

نحوه فضاسازی: وقتی شما از فضای کافی برخوردار هستید، فضاسازی مغازه باید به گونه ای باشد که ترکیبی از فضاهای کاربردی بدست دهد. بعضی افراد تنها برای تماشا وارد مغازه می شوند و قصد خرید ندارند یا ممکن است مشتری فرصت کافی نداشته باشد و بخواهد چند سوال کوتاه بپرسد. پس دکوراسیون مغازه نباید به گونه ای باشد که مشتری برای صحبت با شما ناگزیر به نشستن روی صندلی باشد. باید فضای کافی هم برای قدم زدن و هم برای نشستن دور یک میز و گپ زدن با مشتری یا نوشیدن یک فنجان قهوه وجود داشته باشد.

به یاد داشته باشید عاملی که در دنیای تجارت امروز باعث موفقیت شما می شود ایجاد دلیلی است قانع کننده که انسان امروز را برای ساعتی از دنیای جذاب اینترنت و تکنولوژی دور کند تا وارد مغازه و فروشگاه شما شود و لحظاتی خاص و به یاد ماندنی را تجربه کند.

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

منبع مقاله: http://www.watchpro.com



  • shahtoot company