معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

    Architects:Pelli Clarke Pelli Architects

    Location: Philadelphia, PA, United States

    Senior Design Principals: Cesar Pelli FAIA, Fred Clarke FAIA

    Principal in Charge:  Mark Shoemaker AIA

    Area: 65000 m2

    Project Year: 2015

    Photographs:  Jeff Goldberg/Esto

 

طراحی دکوراسیون داخلی و معماری  مرکز بورگر توسط PCPA، ضمیمه‌ای پویا به پردیس اصلی بیمارستان CHOP در غرب فیلاذلفیا است. این ساختمان 12 طبقه که 6 بخش دارد، متشکل از اشکال انباشته و مواج با مجموعه رنگ‌های اصلی است که شرایط دلگشا و تعاملی برای درمان کودکان و خانواده‌ی آنها ایجاد می‌کند.

وجود طبقات با امکان گشت و گذار آسان، وجود مکان‌هایی با نمایشگرهای "صبر کن، بازی کن، یادبگیر" برای ایجاد سرگرمی و یک باغ روی پشت بام برای توانبخشی و بازی کردن از ویژگی‌هایی بود که استرس معمول در فضای بیمارستانی را در این مکان کاهش می‌داد.

مطلب مرتبط: تحلیل دکوراسیون داخلی بیمارستان ام.ای.دی.آی در سئول کره جنوبی

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

میدان عمومی سه هکتاری فضایی باز برای بازسازی ایمن، تجمعات خانوادگی و لژ‌های کوچک برای استراحت در اختیار قرار می‌داد؛ باغ‌های دارویی هم به منظور استفاده‌ی درمانی ایجاد شده بودند. زیر این فضای عمومی، یک پارکینگ 5 طبقه قرار داشت.

طراحی دکوراسیون داخلی سالن انتظار بسیار جادار و نورگیر بوده و با داشتن یک سراشیبی منحنی، کودکان را ترغیب می‌کرد تا با بالارفتن زیگ زاگی از آن به طبقه دوم رسیده و از آن بالا نظاره ‌گر فعالیت‌های زیر پایشان باشند. این سراشیبی به یک پل متصل می‌شود که سالن انتظار را به پردیس شمالی در آن سوی خیابان متصل می‌کند.

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

یال اصلی از یک سو که به بخش اصلاح شده‌ی "محله‌ی مراقبت" بالینی اتصال دارد، شکل مستطیلی داشته و طرف دیگر منحنی شکل بوده و راهرو‌های جذابی ایجاد می‌کند. یال شش طبقه‌ای در طبقه چهارم خود یک باشگاه داشته و  در طبقه آخر هم باغ سقفی قرار دارد. یک آسانسور بیضی شکل بیماران و خانواده‌ها را بخش پرانرژی خوشامدگویی در هر طبقه انتقال می‌دهد.

همان رنگ‌های روشنی که دیوار جداساز بیرونی را پوشش می‌دهند، برای طراحی دکوراسیون داخلی راهرو‌های درونی، اتاق‌های انتظار، اتاق بیماران و پارکینگ‌ها هم استفاده شده‌اند. این رنگ‌ها همچنین برای گشت و گذار هم استفاده شده و نشان دهنده‌ی طبقات و بخش‌های مختلف هستند. تصاویر بزگ مقیاسی از کودکان در حال حرکت، فضاهای عمومی را روح می‌بخشد و به عنوان یک عامل ایجاد روحیه و تجدید قوای مثبت عمل می‌کند.

این اولین مرحله از مرکز بورگر است. مرحله‌ی دوم این مرکز را به 16 طبقه گسترش می‌دهد. معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان قابلیت انطباق با تغییرات در انجام خدمات درمانی را داشته و می‌توان آن را به دفتر مرکز تحقیقات یا بخش بستری تغییر کاربری داد.

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

دفتر کار جدید معماران فضا ka@ در دهلی نو هند در سال 2013 توسط معماران آن شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شده است. این دفتر کار در دو طبقه گسترش یافته و به حالتی می‌باشد که می‌خواهد فعالیت ‌های تفریحی را با یک محیط کار اداری اثر بخش ترکیب نماید.

پروژه در مساحت 150 مترمربع گسترش یافته و هر ناحیه دارای طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشد که بنا به هدفش تعیین شده است بنا براین اتاق اصلی و فضای کنفرانس در قسمت پشت ساختمان قرار داده شده‌اند تا حریم خصوصی تأمین گردد در حالی که به آنها اجازه‌ی ارتباط تصویری با قسمت اداری جلویی ساختمان را می‌دهد.

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

هندسه‌ی نا منظم فضای دکوراسیون اداری در واقع جاذبه‌ی اصلی فضا با بازشوهای شیشه‌ای سقفی به عنوان منبع اصلی نور طبیعی برای دفتر کار می‌باشد. فضای کنفرانس بر روی یک سکوی بالا آمده با لوله‌های فلزی و پارتیشن‌های انتزاعی قرار داده شده تا سقف را ادامه داده و آن را از طریق باکس ‌های متعددی که نیروی خلاق شرکت را به تصویر می‌کشند، گسترش می‌دهد.

دکوراسیون داخلی اداری

اتاق اصلی دارای یک قسمت خارجی‌ تر می ‌باشد که به شکل سیال و با یک دریچه ی چوبی نازک ساخته شده که منتهی به سقف اتاق کنفرانس شده و در دو صفحه با یک قسمت شیشه‌ای لغزنده شیب داده شده تا بتواند تبدیل به یک فضای مجزا شود.

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

استفاده از پنجره‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک
شاید به نظر عجیب برسد که پنجره‌ها هم می‌توانند محل‌های خوبی برای ذخیره و جای‌سازی وسایل مورد نیاز در آشپزخانه باشند . در عین حال لازم نیست که بیشتر وسایل را در معرض دید قرار داده و و جلوه‌ای شلوغ و نامرتب به آشپزخانه دهیم؛ چون این کار باعث می‌شود که آشپزخانه کوچکتان کوچک‌تر به نظر برسد. اما اگر برای چیدمان وسایلی که مایلید در دسترس باشند، فضا کم آوردید می‌توانید روی پنجره‌هایتان حساب کنید. شما می‌توانید از لبه پنجره‌ها در چیدن لوازم کوچک و یا تزیینی بهره ببرید. آویزان کردن قابلمه و یا ماهیتابه جلوی پنجره آشپزخانه هم ایده خلاقانه‌ایست که باعث صرفه جویی در استفاده از فضای آشپزخانه می‌شود. همین طور اگر به استفاده از گل و گیاه در آشپزخانه علاقه دارید، که البته ما نیز به استفاده از گیاهان سبز و زیبا در این محیط توصیه می‌کنیم، می‌توانید از لبه پنجره آشپزخانه برای این امر استفاده کنید که گیاه نیز بتواند از نور کافی برخوردار باشد.



استفاده از میز و صندلی‌های کوچک‌تر در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه نقلی
 

در تهیه و خریداری میز و صندلی برای آشپزخانه کوچک خود دقت کنید. مسلما در این نوع از آشپزخانه‌ها بهتر است که به جای میز و صندلی‌های بزرگ که رفت و آمد را در این مکان مشکل می‌کنند، از میز و صندلی‌های کوچک‌تر استفاده کرد. در آشپزخانه‌های اپن حتما لازم نیست که فضای کوچک آشپزخانه‌تان را با قرار دادن میز اشغال کنید، شما می‌توانید صندلی‌های پایه‌دار بلند را جلوی پیشخوان قرار داده و یک آشپزخانه به سبک مدرن را به وجود آورید.


به آشپزخانه‌تان روحی تازه ببخشید

همه از این موضوع آگاه هستیم که قرار دادن گل و گیاه در هر محیطی به آن طراوت و شادابی می‌دهد و هیچ چیز به اندازه وجود گیاهان در آشپزخانه باعث ایجاد حس زندگی در شما نمی‌شود. در آشپزخانه می‌توانید گیاهان خوراکی زیادی را پرورش دهید، به شرط اینکه آشپزخانه‌تان دارای پنجره باشد و نور کافی از طریق آن به محیط داخلی بتابد. روی یخچال‌های کم ارتفاع، جلوی پنجره روی تاقچه، کنار سینک ظرفشویی و حتی روی پیشخوان‌ها مکان های مناسبی برای قرار دادن گیاهان هستند. شما همچنین می‌توانید قفسه‌هایی را به دیوار آشپزخانه یا جلوی پنجره نصب کرده و گلدان‌های خود را روی آن‌ها بگذارید، به این طریق باغچه کوچکی برای آشپزخانه تان تدارک ببینید.

 

  • shahtoot company