معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دکوراسیون اتاق خواب

وقتی نوزادی در خانواده ای قدم می گذارد، والدین اتاقی را برای او در نظر می گیرند که مناسب جثه اوست و دکوراسیون داخلی آن را طوری تزیین می کنند که به مذاق یک نوازد خوش بیاید.اما مشکل اینجاست که فرد تازه وارد در خانواده تنها برای مدتی کوتاه نوزاد است و به سرعت تغییر وضعیت خواهد داد اما متأسفانه فضا و دکوراسیون داخلی اتاق همان باقی خواهد ماند که در ابتدا بود.
مشکل فضا به خصوص زمانی که کودک وارد مدرسه شده و دارای وسایل بیشتری می شود خود را می نمایاند.
اما توجه داشته باشید هیچ نیازی نیست که هر چند وقت یک بار دکوراسیون داخلی اتاق فرزندتان را کاملاً عوض کنید. می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و یک اتاق دلپذیر برای فرزندتان بسازید که با گذشت زمان آن نیز متحول شده و همراه با نیازهای او رشد کند و این البته بدون خرج کردن کمترین پول خواهد بود.
یک استراتژی کوچک برای طراحی اتاقی که همراه با کودک شما رشد کند وجود دارد. اول از همه ، پایه و اساس اتاق خود را مستحکم کنید تابتواند تغییرهای مکرر دکوراسیون داخلی را تحمل کند به این معنی که مثلاً تختخواب دارای کیفیت عالی را انتخاب کنید. یا کمدها آنقدر دارای کیفیت عالی باشند که بتوانندعمر طولانی داشته باشند. طرح و رنگ قالیچه یا موکت و کفپوش و کاغذ دیواری را نیز طوری انتخاب کنید که با تغییر دکوراسیون منزل هماهنگ باشد.
درمرحله دوم، سعی کنید سن ومرحله رشدکودکتان را در اشیا وطرحهایی منعکس کنید که بدون نیاز به هزینه زیاد وبه راحتی قابل تغییر باشند.مثلاً به جای اینکه قالیچه ای با طرح یک حیوان فانتزی خریداری کنید یک تابلو فانتزی با همین طرح بخریدو در دکوراسیون داخلی قرار دهید. یا به جای اینکه کمد لباس کوچک با طرحهای بچه گانه خریداری کنیدیک کمد بزرگ بخرید و روی آن را با عکسهای مورد پسند کودکان بیارایید. می توانید عروسکهای کوچک از دستگیره های این کمد بزرگ آویزان کنید وطرحهای دیگری به کار ببرید تا شکل زیباتر و بچگانه تری به دکوراسیون داخلی آن ببخشید. یک چنین کمدی می تواند از جغجغه گرفته تا کامیون و گیتار را در خود جای دهد.
پرده های اتاق و سقف کاذب نیز از عناصری هستند که عوض کردن آنها با گذشت سن کودک خرج آنچنانی ندارد اما انتخاب مناسب آنها می تواند فضای اتاق و دکوراسیون داخلی را دگرگون کند.
می توان میله های تختخواب یک کودک نوپا را در آورد و با رنگ آمیزی دوباره آن با رنگهای شادتر آن را برای چندسال دیگر برای یک کودک پیش دبستانی مورداستفاده قرار داد و وقتی کودک وارد مدرسه شد می توانید عروسک تزئینی روی چراغ خواب را بردارید و با تغییر پارچه سایه بان آن را به طرحی دیگردرآورید. آویختن اشیا ی کوچک از دستگیره ها و گذاشتن چند شیء فانتزی در جلوی آینه اتاق کودک حال و هوای اتاق و دکوراسیون منزل راکاملاً عوض خواهدکرد.
می توانید یک کار دیگر نیز با تخت نوزاد خود انجام دهید به این ترتیب که یکی از نرده های متحرک را بردارید و با استفاده از تشک خود تخت و اضافه کردن چند بالش فانتزی به آن آنرا به یک نیمکت نشیمن در دکوراسیون داخلی تبدیل کنید. البته تغییر رنگ آن و نیز افزودن چند شکل فانتزی به آن کمک بیشتری در این جهت خواهد کرد. می توانید حتی یک چهار پایه کوچک نیز در جلو این نیمکت پرفایده بگذارید تا کودک راحت تر بتواند به روی نیمکت برود. اگر کمد لباس دارای کشوهای متعدد است می توانید یکی از آنها را حذف کنید وبه جای آن یک تخته کشویی که به بیرون کشیده می شود بگذارید تا کودک پیش دبستانی روی آن به نقاشی بپردازد.
هنگامی به خرید مبلمان مربوط به دکوراسیون داخلی برای کودکان می پردازید، به دنبال مدلها وکیفیت ماندگار باشید. از خرید وسایلی که طبق آخرین مد روز ساخته شده اند بخصوص برای کودکان خیلی کم سن که به سرعت رشد کرده و تغییر وضعیت می دهند خودداری کنید. از خریداری مبلهایی که بسیار گوشت آلو هستند پرهیزکنید زیرا با جست و خیز بسیار کودک بر روی آنها خیلی زود پاره خواهند شد. یا از خرید وسایل گرانبهای دارای ارزش هنری زیاد جداً خودداری کنید زیرا این وسایل نه تنها باعث راحتی بیشتر کودک نمی شوند بلکه به این خاطر که شما همیشه در مورد این وسایل به کودکتان هشدار می دهید موجب آزار او را فراهم می کند.
همچنین درخرید وسایل چوبی دکوراسیون داخلی  و دکوراسیون منزل توجه داشته باشید که قابل رنگ کردن باشند و بتوان به آسانی رنگ آنها را عوض کرد.
مواردی که در زیر فهرست شده اند عناصری هستند که در اتاق کودک شما به آسانی موردتعویض قرار گرفته و باعث تغییر فضای آن و بازسازی ساختمان می شوند. انتخاب مناسب دکوراسیون داخلی آنها نشان دهنده سلیقه و شخصیت فردی شماست. مثلاً اگر اتاق نوزادتان را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کرده بودید، اکنون که او به یک پسربچه شیطان پیش دبستانی تبدیل شده می توانید آن را به رنگ آبی تیره رنگ کنید. این هزینه ای بیش از یک سطل رنگ برای شما نخواهد داشت.
فهرست ما عبارتند از:
۱ـ دستگیره درها و کمدها
۲ ـ سایه بانها چراغها و آباژورها
۳ ـ رنگ دیوارها در دکوراسیون داخلی
۴ ـ وسایل جانبی روی دیوارها
۵ ـ چهارچوبهای پنجره ها
۶ ـ قالیچه ها
۷ ـ ملحفه های تخت و روتختی
۸ ـ روکش ها مبلها وصندلیها
۹ـ قفسه های متحرک ووسایلی مانند سطل زباله
۱۰ ـ رنگ مبلمان مناسب با دکوراسیون مغازه
۱۱ ـ کوسن ها

 

بازسازی ساختمان و دکوراسیون مغازه از مطالب آینده ما خواهد بود
  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

به دلیل فناوری جدید اطلاعات و روشهای نوین کار، امروزه شکل های سازماندهی متفاوتی در دکوراسیون داخلی فضای اداری به چشم میخورد: از اتاق های شخصی تا اتاق های بزرگ و دفاتر بزرگتر همچون پروژه گروه هلندی MVRDV که تقریبا تمام ساختمان را در بر می گیرد. چیدمان دکوراسیون بزرگترین قسمت دفتر کار، به خصوص موسسات بزرگ، بانک ها و مراکز بیمه، استاندارد هستند و مبلمان نیز از کاتولوگ های مرتبط اداری انتخاب می شود. باید افزود که مبلمان در ادارات با تأمل انتخاب شده اند. سرمایه گذاران نیز جای عمده اثر را می گیرند و ساخت محصولات را امکان پذیر می سازند که به واسطه ساختار قطعات و مبلمان، متوسط تقاضاهای استفاده کنندگان مورد توجه است.

این امر در موسسات اقتصاد نوین که در تمام نقاط دنیا گسترده شده است، متفاوت است: تغییرات مداومی که با نظم روز پیش می روند. اما محدودیت های اقتصادی در آثار جدید به خلاقیت در دکوراسیون اداری و طراحی داخلی ختم می شوند. راه حل های اصلی و اجرا شده توسط ابزار و وسایل ساده و اندک را می توان در ساختمان های قدیمی صنعتی و انبارهای سانفرانسیسکو، نیویورک و برلین شرقی پیدا کرد.

تنوع در رنگبندی نیز نسبت به جذابیت خام ساختمان های قدیمی یک کنتراست جذاب ایجاد می کند. در کنار راه اندازی اینترنت، فعالیت های دفاتر مهندسی، یا آژانس های ارتباطات به خاطر چیدمان و دکوراسیون داخلی سنتی که به وسیله ابزار ساده و مهندسی شکل میگیرد، مثل آژانس تبلیغاتی KMS در مونیخ، خیره کننده هستند. چیدمان جدید و مواد آن بیشتر از مصالحی مانند پشم و فولاد و بتن خام، کنتراستی بسیار چشمگیر با سالن نگهداری کامیون ها خلق می کند که در آغاز قرن بیستم بسیار ظریف بنا نهاده شده است.

"فرانک او گهری" یکی از چیدمان های بسیار خیره کننده و تماشایی اش را با ایجاد یکی از ساختارهای تشکیل یافته از بازتاب های فلزی که در محوطه به کار رفته است، برای مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی "دی جی بانک و پاریزه پلاتز" در برلین اجرا کرده است. افکت شگفت آور و موفق تری از ساخت بیرونی بنا، با نمای ساده سنگی روزنه دار اجازه کشف آنچه در درون وجود دارد را نمیدهد.

با مقالات و پروژه های دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون رستوران و فست فود ، دکوراسیون اداری و تجاری و ... با ما همراه باشید.


منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت


  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

در سال 1998، معمار ساکن شیکاگو، داگلاس گاروفالو، عمارت مارکوف را روی تپه های پروسپِکتِ شهر ایلینوی امریکا به شکلی ساخت که اتاق های آن روی یک آکس افقی به دنبال هم ردیف شده اند. ساختار کلی خانه و دکوراسیون داخلی آن با وفاداری به اصول خانه ها و بافت محلی طراحی شده است و مانند سایر خانه های آن منطقه تمام جزئیات سنتوری، پنجره ی زیر شیروانی و بام تک شیب را دارد. اما ویژگی منحصر به فرد خانه از آنجا ناشی می شود که همه ی این اجزا و قطعات در عمارت مذکور، طراحی خود گاروفالو هستند و از قالب های مشابه سایر خانه ها استفاده نشده است. پنجره ها نیز تا حداکثر ممکن به لبه ی بام نزدیکند. طراحی داخلی فضا بدین گونه است که ارتباط بصری اتاق ها با یکدیگر از طریق کفپوش پل مانندی است که با وجود آب و هوای سرد منطقه از متریال شفاف فلز-شیشه ساخته شده است. پرده ای که در میان دیوارهای زرد و کفپوش چوبی گرم اتاق نشیمن برای تفکیک فضاهای داخلی نصب شده، هم جنبه ی تزئینی دارد و هم به پویایی و ایجاد حس سیال بودن در فضا کمک می کند.

هر دو پروژه ی عمارت مارکوف و خانه ی لاؤست-وستن تاثیرات نظریه های تئوری را، که طی چند دهه درباره ی فقدان عنصر اتحاد و پیوستگی و اهمیت یافتن فرم در طراحی، که تصویر اشتباهی از کلیّت و یکپارچگی در فضاهای با دکوراسیون داخلی مدرن ایجاد می کرد به خوبی نشان می دهد. هر اتاق، لبریز از حقایق و خبرهای گوناگونی است که بی وقفه توسط رسانه های الکترونیکی مانند تلویزیون و اینترنت به فضای آن تحمیل می شود، اما ساختار شکنی های اعمال شده در طراحی داخلی خانه ی مارکوف، موجب شده تا این عمارت علیرغم همخوانی و هماهنگی هایی که با بافت خانه های اطراف خود دارد، مستقل از سایرین بوده و در محیط ساده ای که بیرون از شهر قرار گرفته، حس تمدن و تازگی ایجاد کند. ایدئولوژی و خواستگاه سبک دیکانستراکشن (ساختار شکن) در معماری و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل ، بر خلاف مدرنیزم، بر مبنای حذف جزئیات و نمادهای سنتی فضا و فرهنگ و نفی آنها نیست. در این سبک، معماری از طریق حقایق و آبژه هایی قطعه قطعه شده و لایه هایی مفهومی بیان می شود که همه چیز را از نو زیر سوال برده و بدعت های جدیدی را پایه گذاری می کنند. هر آنچه تا پیش از این به طور قراردادی مقبول و رایج بوده زیر سوال می رود، دوباره به آنها فکر می شود، به فرم تازه ای بیان می شوند و جزئیات تجزیه و تحلیل شده با مفهوم و دانش جدیدی کلاژوار به هم متصل می شوند. از آنجایی که سبک دیکانستراکشن داراری فرم های پویا و سرشار از جنبش و حرکت است و همه ی اینها را به واسطه ی اصل ساختارشکنی ها و دوباره فکر کردن ها به دست آورده، در تحلیل فرمیک و معنایی در میان طرح های خود آگاه و برون گرا جای دارد.


منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

  • shahtoot company