معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

پیوندها

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

خیلی وقتها بسیاری از ما دوست داریم  دکوراسیون منزل خود را عوض کنیم و یا دست کم تغییراتی در دکوراسیون به منظور زیباتر شدن و تنوع ایجاد کنیم اما ممکن است نگران مخارج گزاف تغییرات و هزینه بالای آن باشیم و از این کار صرف نظر کنیم حال آنکه تغییر دکوراسیون داخلی همیشه نیاز به خرید وسایل گران قیمت جدید و لوکس ندارد و گاهی اوقات حتی میتوان با تغییر چیدمان و ایجاد تناسب و هارمونی جدید در دکوراسیون منزل موفق به ایجاد فضایی زیباتر و دلنشین تری شد.

در واقع ایجاد زیبایی در دکوراسیون منزل لزوما نیاز به خرید مبلمان گران قیمت و یا لوازم دکوری لوکس ندارد بلکه با ایجاد هماهنگی و تناسب میان لوازم و عناصر موجود و یا حذف بعضی لوازم و اضافه کردن عناصری کوچک نیز میتوان تغییری زیبا و در خور توجه به وجود آورد.

این ایجاد هماهنگی گاهی تنها با تغییر دادن رنگ لوازم موجود و یا تغییر رنگ عناصر دکوراسیون داخلی از جمله دیوارها یا رنگ و طرح روکش مبلها یا روتختی و ... میتواند ایجاد شود. به خصوص دیوارها که به دلیل تشکیل دادن سطوح بزرگ و اصلی ساختمان نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند.

با تغییر ساده ای در طرح دیوارها ، به طور مثال به کار بردن کاغذ دیواری در کنار سطوح رنگ شده و یا استفاده از پتینه کاری و .... میتوان نمای دکوراسیون داخلی را به طور قابل توجهی تغییر داد و فضا را از یکنواختی در آورد. گلدانها و فلاورباکس ها نیز نقش زیباسازی خاصی در دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و به طور کلی دکوراسیون داخلی ایفا می کنند و میتوان با طراحی گلدانهای خاص و دکوراتیو به فضای خانه زیبایی و طراوت بسیار بخشید.

پرده ها نیز نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند و میتوان با طرحی ساده و رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی پرده ای زیبا برای خانه مهیا کرد. میتوان برای ایجاد هارمونی در دکوراسیون ، با طرحی مشابه پارچه پرده، کوسن های کوچک و زیبا برای مبلمان و تخت خواب تهیه کرده و با این کار به تکمیل دکوراسیون داخلی زیبای منزل کمک کرد.

در مطالب بعدی در رابطه با تغییر دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی سقف کاذب زیبا و دکوراتیو و ..... مطالبی را بیان خواهیم کرد.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰


اعجاز رنگ در دکوراسیون داخلی


مطلب مرتبط: روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی

از آنجا که رنگ در ایجاد کیفیت های گوناگون در  دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه تاثیر بسزایی دارد آشنایی با چرخه رنگ برای یک دکوراتور یا کسی که قصد دارد  دکوراسیون داخلی فضایی مانند یک منزل را طراحی کند از ارزش و اهمیت فراوان برخوردار است. چرخه رنگ به طور کلی به سه بخش تقسیم می شود که عبارتند از رنگ های اولیه یا اصلی، رنگ های ثانویه و رنگ های میانی.رنگ های اصلی یا اولیه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های دیگر ساخته نمی شوند و نمی توان این رنگ ها را با مخلوط کردن رنگ های دیگر به دست آورد و عبارتند از زرد، آبی و قرمز. رنگ های ثانویه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی و اولیه در چرخه رنگ به دست می آیند. مانند سبز که از ترکیب زرد و آبی به دست می آید، بنفش که از ترکیب آبی و قرمز ساخته می شود و نارنجی که از ترکیب قرمز و زرد حاصل می شود.رنگ های میانی رنگ های بی شماری هستند که در میان رنگ های ثانویه وجود دارند و از ترکیب میزان های مختلف از رنگ های ثانویه با یکدیگر ساخته می شوند.پس از آشنایی با رنگ های موجود در چرخه رنگ مفاهیم مربوط به رنگ برای ما روشن می شوند. رنگ های هارمونیک و یا هم خانواده در دکوراسیون مغازه و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل رنگ هایی هستند که دارای یک ریشه رنگی هستند. مانند رنگ های سبزآبی، آبی بنفش و بنفش که همه در ریشه اصلی که رنگ آبی باشد با هم مشترک هستند. رنگ های هارمونیک و هم خانواده در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند. رنگ های هارمونیک همیشه به خوبی و زیبایی در ترکیب های دکوراسیون داخلی در کنار هم قرار می گیرند و آرامش را به بیننده القا می کنند. رنگ های متضاد رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ در برابر یکدیگر قرار گرفته اند. متضادترین رنگ ها رنگ هایی هستند که دقیقاً در مقابل یکدیگر واقع شده اند مانند سبز و نارنجی و یا زرد و بنفش، اگر قصد دارید از رنگ های متضاد در  دکوراسیون داخلی یک اتاق استفاده کنید دقت کنید که یکی از رنگ ها به صورت محسوس نسبت به دیگری غالب باشد. در غیر این صورت کنتراست و تضاد حاصل چشم آزار خواهد بود.رنگ های چرخه رنگ از یک جنبه دیگر قابل تقسیم و طبقه بندی هستند: رنگ های گرم و رنگ های سرد. رنگ های گرم در نیمه بالای چرخه رنگ قرار دارند و شامل قرمزها، زردها، صورتی ها و نارنجی ها می شوند. این رنگ ها به فضا صمیمیت می بخشند.رنگ های سرد رنگ های نیمه پایین چرخه رنگ هستند که آرامش بخش بوده و موجب می شوند  دکوراسیون داخلی یک اتاق رسمی تر به نظر برسد و عبارتند از آبی ها، بنفش ها و سبزها. هنگامی که اجرای  دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه مورد نظر شما به اتمام رسید گاهی به نظر می رسد با وجود استفاده از رنگ هایی از یک خانواده و یا رنگ هایی در کنار هم از تناسب و تعادل لازم برخوردار نیست. در چنین مواقعی با استفاده از رنگ متضاد رنگ های به کار رفته در  دکوراسیون داخلی می توان بر جذابیت و شادابی آن افزود. این رنگ متضاد را می توان از میان رنگ های مقابل رنگ به کار رفته در اتاق از چرخه رنگ انتخاب کرد. استفاده از رنگ های متضاد در سطوح کوچک در دکوراسیون هایی که از رنگ هایی هم خانواده و یا پرده های تیره و روشن یک رنگ تشکیل شده نقش تاکیدی دارد و به چنین فضاهایی جذابیت و زندگی می بخشد. نیازی نیست که رنگ متضاد به صورت یک سطح پارچه ای یا پوشش یک دیوار باشد بلکه یک آباژور، یک تابلو یا حتی تعدادی کوسن می توانند منظور شما را کاملاً تامین کنند.
به عنوان مثال در اتاقی که  دکوراسیون داخلی از پرده های گوناگون رنگ گلبهی و نارنجی پوشیده شده است استفاده از رنگ سبز در سطوح کوچک می تواند جذابیت اتاق را دوچندان کند. این امر را می توان با افزودن یک جفت کوسن سبزرنگ بر روی مبل و قرار دادن یک گلدان گل سبز آپارتمانی در گوشه مقابل اتاق برای ایجاد تعادل فراهم آورد و یا در اتاق خوابی که با رنگ های آبی ملایم طراحی شده است می توان با قرار دادن یک گلدان صورتی بر روی میز در گوشه اتاق و یا یک جفت آباژور صورتی رنگ بر روی پا تختی ها گرما و لطف بیشتری به اتاق بخشید. حال که شما با روش استفاده از رنگ های متضاد دردکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه آشنا شده اید می توانید به راحتی با نگاه کردن به کتاب ها و مجلات دکوراسیون این شیوه کار را در بسیاری از دکوراسیون های مطلوب و چشمگیر شناسایی کنید.

مطلب مرتبط: اعجاز رنگ در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگها در چیدمان دکوراسیون داخلی


  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰


تئاتر سلطنتی یورک پس از یک بازسازی قابل توجه توسط د ماتوس رایان، که به طور چشمگیری فضا و تجربه ی بازدید کننده ی تئاتر را تغییر می داد بازگشایی شد.

De Matos Ryan:Architects

Location: United Kingdom, St Leonard"s Pl, York YO1, UKProject

Architect: Raquel Borges

Area: 3213.0 sqm

Project Year: 2016

 بازسازی ساختمان تئاتر

این سالن تئاتر در سال 1744 ساخته شد و از آن زمان با چند تغییر و بازسازی ساختمان در طول سال ها، شامل ساخت یک لابی جدید، یک غرفه طاقی بتنی در کنار اتاق اصلی توسط پاتریک گوین در سال 1967 به کار خود ادامه داده است. بازسازی مجدد از درجه ی 2 در ساختمان های ذکر شده تمام ظرفیت یک مجموعه که به صورت افزایشی طی 270 سال ساخته شده بود را آزاد می کرد. این بازسازی ساختمان تئاتر سلطنتی یورک فضای اضافی به تئاتر اضافه می کرد که به منظور برآورده کردن و دربرگرفتن جمعیت بیشتر به صورت اضطراری مورد نیاز بود، و در نتیجه ی آن مردم بیشتری داخل می شدند و فرصتی برای افزایش درآمد ایجاد می شد، که موجب می شد تا تئاتر از لحاظ مالی در آینده آسوده خاطر تر باشد.

بازسازی ساختمان تئاتر

معرفی دو ورودی جدید به لابی با طراحی مجدد افراطی که از خیابان مشهود بودند موجب شد تا یکی از آنها برای اولین بار یک ورودی به تئاتر از سمت جنوب فراهم کند. ایجاد یک فضای لابی جدید زیر ردیف جلو[1] در پشت جایگاه ویژه با بازشو هایی که قبلاً در آنجا قفسه وجود داشت، و شیشه هایی در ردیف ستون های ویکتوریایی قابل توجه ترین تغییرات مقابل خانه بودند. آنها یک آزادی گردش بزرگتر فراهم می کردند، که برای اولین بار به تعمیم پاتریک گوین (اتاق چپ) به راه پله های گرجستانی و اتاق Keregan (اتاق راست) متصل شده بود.

بازسازی ساختمان تئاتر

این فضای تازه یافت شده برای یک خوشآمد گویی، جمع شدن و جهت گیری مفید بود. این فضا همچنین فرصتی برای آشکار کردن میراث تئاتر و محوطه فراهم می کرد، و ارتباطاتی قانع کننده بین گذشته و حال ایجاد می کرد. یک طبقه ی موزاییکی مرمر نما که با منبت کاری الگو سازی شده است هندسه ی قرون وسطایی را آشکار می کند که زمانی لابی جدید در آن مکان قرار داشت، در حالی که راهرو اصلی اکنون از درون لایه بندی ردیف دیوار ستون قابل دسترسی است. با در بر گرفتن یک کافه ی رو به خیابان و خوشآمد گو به منظور ترغیب مردم برای داخل شدن که به راحتی از خارج مشهود است، ردیف ستون ویکتوریایی یک نمای متحرک لعاب دار به خیابان داده است. فرش قرمزی که کف ردیف ستون را پوشش می دهد ممکن است به عنوان یک زبان طنز آمیز در گونه دیده شود که خلق و خوی تئاتر را برای تمامی بازدید کننده ها و افراد برجسته نمایان می کند.

برای کمک به ارتقا تجربه ی مخاطب و بازدید کننده، نصب سرویس های بهداشتی جدید در هر دو سمت کاخ در تمامی طبقات زمان صبر در مدت زمان های اوج ورودی را کاهش می دهد. لابی ها و عایق های صوتی جدید فضاهایی روی تمامی طبقات برای اجرای های غیر رسمی شامل موزیک و مشاعره ایجاد می کند. عایق های صوتی به کافه، رستوران و بار ها اجازه می دهند تا در مدت اجرا ها به فعالیت خود ادامه دهند، و فرصت ایجاد درآمد را افزایش می دهد. با ایجاد درهای جلویی کمکی به لابی و یک محدوده از پیشخوان ها که تنوعی از کاربران را در خود گنجانده اند دسترسی ها بهبود یافته اند، دسترسی گام به گام از خیابان به سالن، و نصب یک آسانسور برای دسترسی ردیف جلو و طبقه ی اول تئاتر برای اولین بار نیز در این امر نقش مهمی داشته اند.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

اتاق پاتریک گوین در سال 1967 در مبحث دکوراسیون داخلی به دقت مرمت شد تا درهم و برهمی آن از بین برود و با بهبود پوشش کف و مبلمان، بروزرسانی روشنایی ها و تعویض نور های سقفی مجددا با هدف طراحی اصلی همخوانی داشته باشد. موقعیت دهی مجدد کافه، بار و گیشه به فضای جدید زیر ردیف اول باعث شد تا حیات مجددی به دید اصلی گوین به کاخ روی طبقه ی همکف و رستوران بیسترو دمیده شود.

بروزرسانی های سالن اصلی هم برای مخاطب و هم برای اجرا کنندگان مفید بوده است. صندلی های جدید در سرتاسر جایگاه ویژه نصب شدند، تهویه ی هوا و عایق کاری سالن اصلی و گالری راحتی را همراه با صرفه جویی در انرژی به همراه داشته است. شیارهای جایگاه ویژه افزایش یافتند تا مخاطب بتواند به ردیف جلو برسد و سالن را یکپارچه حس کند. گالری مجدداً شیاربندی شد تا مسیرهای دید بهبود یابند، افزایش گزینه های بلیت مردم را ترغیب می کرد تا دسترسی راحت تری به تمامی طبقات داشته باشند. پیش از شیاربندی سکو بسیاری از شرکت های تئاتری به دلیل محدودیت های سطح شیبدار مورد نیاز برای محوطه یورک را در انتهای تور خود می گذاشتند. تغییرات در صحنه و ارکستر دامنه ی امکانات فرهنگی را گسترش داد و سلامتی و ایمنی را با ایجاد دسترسی، یک سکوی مسطح و یک راه عبوری بهتر به زیر سکو توسعه داد. سکوی مدولار مسطح جدید یک برنامه را قادر می ساخت تا شامل رقص باشد و همچنین نوآوری های بیشتر را ترغیب می کرد.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر



[1] Dress Circle


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع ودرج لینک سایت شاه توت مجاز می باشد.

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

امروزه با افزایش روز افزون تنش های روانی ناشی از غوطه ور شدن در محیط های اجتماعی و صنعتی نیاز به فضایی آرام و دلنشین بیش از پیش احساس می شود ، به همین دلیل توجه به زیبایی دکوراسیون داخلیمحلی که در آن زندگی می کنیم بسیار قابل اهمیت است . متاسفانه در کشور ما کمتر توجهی به طراحی داخلی بنا میشود و طراحی داخلی به رستورانها و مرکز تجاری خلاصه می شود . شاید یکی از دلایل مهم آن بالا بودن هزینه طراحی به وسیله فرد متخصص است .من در اینجا به نکاتی ساده در مورد طراحی داخلی آپارتمان اشاره میکنم تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید. 

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل آپارتمانی با فضایی دعوت کننده

• فضای ورودی: ورودی ساختمان جزء فضاهایی می باشد که در طراحی دکوراسیون داخلی آن کمتر توجه می شود و معمولا" به عنوان جا کفشی از آن استفاده می شود ، در صورتی که اولین فضایی که پیام دعوت را به مخاطب ارسال مینماید ورودی است . و میبایست این پیام را با بگار گیری عناصر بصری مناسب تقویت کرد . جهت تحقق بخشیدن به این هدف میتوان از کمد های جا لباسی همراه با بوفه استفاده کرد . توجه کنید که ابعاد عرضی کمد زیاد نباشد زیرا فضا را خرد و حقیر می نماید. استفاده از یک آینه سر تا پا نیز این فضا را کامل تر می کند. 



• نشیمن و پذیرایی : در دکوراسیون منزل بعد از ورودی به فضای نشیمن و پذیرایی می رسیم . عناصری که در مسیر ورود به نشیمن یا پذیرایی قرار می گیرند میبایست به نحوی چیده شوند که فرد را به طرف محلمبلمان هدایت و همراهی نمایند. و تا حد امکان باعث دور زدن و یا چرخیدن مهمان نشوند. پیش بینی شومینه در فضای نشیمن نحوه چیدمان مبل ها را آسان تر می نماید، در این حالت امکان قرار دادن مبل ها بصورت متقارن در دو طرف شومینه فراهم میشود. نحوه قرارگیری مبلمان پذیرایی بهتر است بصورت دوار یا مستطیلی باشد و در صورت قرار دادن یک آباژور در زاویه بین مبلها می توان بر ابهت فضا افزود. دقت کنید آباژور را از نوع بلند پایه انتخاب نمایید .( به جای آباژور می توانید از گیاهان بنجامین استفاده کنید . ) 


دکوراسیون منزل آپارتمانی

 فضای نهار خوری  : نهار خوری معمولا" در کنار پذیرایی قرار می گیرد و نیاز به میز نهار خوری ، کمد یا قفسه ای برای نگهداری ظروف و نورپردازی مناسب دارد . دقت کنید که میز را نسبت به ابعاد فضا انتخاب نمایید ، معمولا" تا دو برابر اعضای خانواده کافی است. 

• اتاق خواب : اتاق خواب معمولا" جهت استراحت مورد استفاده قرار می گیرد و میبایست تمام توان را برای ایجاد آرامش در آن بکار گرفت . در دکوراسیون اتاق خواب بهتر است از رنگهای سرد استفاده شود ( مانند رنگ مایه های سبز و آبی ) زیرا رنگ های سرد آرامش بخش هستند. دقت نمایید تخت را در زیر پنجره و یا روبروی در ورودی اتاق قرار ندهید. زیرا هنگام باز بودن درب اتاق فردی که بر روی تخت داز کشیده کاملا" قابل دید است. 

دکوراسیون منزل آپارتمانی

• اتاق خواب فرزندان : برخلاف پدر و مادر فرزندان علاوه بر استراحت در اتاق خواب استفاده های دیگری نیز از آن می برند و نحوه طراحی بستگی به جنسیت ( دختر یا پسر ) ، رشته تحصیلی ، سن و ... دارد و نسبت به نیاز آنها طراحی صورت می پذیرد. 

دکوراسیون اتاق خواب

• اتاق کودک : در دکوراسیون اتاق کودک میبایست از رنگ های شاد و مورد علاقه کودکان استفاده کرد .معمولا" کودکان به رنگهای قرمز ، زرد ، سبز و آبی علاقه زیادی دارند. در اتاق کودک می بایست فضا را به بخشهای کوچکتری تقسیم کرد، مانند فضایی برای استراحت ، پخش کردن اسباب بازی ها و بازی کردن ، میزی که بتوانند بر روی آن نقاشی کنند ، قفسه برای نگهداری اسباب بازیها و... بر روی دیوار اتاق کودک میبایست سطحی برای چسباندن نقاشی ها پیش بینی شود . دقت کنید که حتما" کف اتاق را با موکت یا سایر پوشش دهنده های مشابه بپوشانید ، زیرا کودکان علاقه زیادی به بازی کردن در کف اتاق دارند.

  • shahtoot company