معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

    Architects: Aedas

    Location: Jakarta, Indonesia

    Project Director: Kevin Jose

    Project Design Director (Architecture): Steven Thor

    Project Design Director (Interior): Steven Shaw

    Interior Designer: Aedas Interiors

    Graphic and Signage Designer: Aedas

    Area: 50477.0 m2

    Project Year: 2017

    Manufacturers: Artemide, Interface, Steelcase, Sto, Teknion, Milliken

   

ستاد یونیلور در جاکارتا که طراحی معماری و دکوراسیون داخلی آن توسط ایداس انجام شده، در 21 ژوئن 2017 افتتاح شد. این مرکز در پارک دفاتر سبز BSD قرار دارد؛ اولین محله‌ی اداری سبز که طرح آن از ایداس بوده است. دفتر جدید یونیلور در اندونزی، تمامی کارمندان 4 دفتر مختلف این شرکت را زیر یک سقف آورده است. شرکت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ایداس در بردارنده‌ی اهداف جهانی شرکت، ارزش‌ها و میراث اروپایی آن در چهارچوب اندونزیایی است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

ساختمان جدید به نوعی طراحی شده تا از روحیه‌ی همکاری، ارتباط، تعامل و چابکی پشتیبانی کند. این ساختمان با ایده گرفتن از ساختار روستا‌های سنتی اندونزی، دارای یک میدان، جاده‌های اصلی و خیابان‌هایی برای ایجاد حس حضور در یک جامعه است. این طرح با تمرکز بر فعالیت‌های گروهی و انفرادی در مناطق تعیین شده، در عین ایجاد حس همکاری، حریم شخصی را هم حفظ می‌کند.

چهار طبقه‌ی بالایی را دفاتری تشکیل می‌‌دهد که دارای فضایی برای استراحت هستند؛ در حالی که طبقه‌ی همکف مختص به امکانات عمومی مشترک است. در اطراف بخش میانی پر نور که نقش فضایی بزرگ برای برگزاری مراسم و رویدادها را هم بازی می‌کند، امکانات عمومی از جمله مسجد، فضای ناهارخوری کارکنان، مرکز مراقبت روزانه، مرکز تناسب اندام، سالن زیبایی و سالن چند منظوره قرار دارد.

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی

همه فضاهای عمومی با یکدیگر ارتباط دارند تا حس تعامل و قبول تنوع را ایجاد کنند. پارچه های باتیک اندونزیایی، چوب ساج بازیافت شده، مبلمان و تصاویر اندونزی که در سراسر دکوراسیون داخلی دفتر مرکزی استفاده می شود، حس مکانیت را ایجاد می کنند.

سیستم دیوارهای پرده‌ای ساختمان ، ورود نور خورشید را به حداکثر می‌رساند. نمای ساختمان با تیغه‌های لوور آلومینیومی خاکستری با عمق متفاوت پوشیده شده تا ایجاد سایه کرده و گرما را کاهش دهد. به منظور ارائه بهترین دسترسی به نور طبیعی و مناظر برای همه کارکنان، هیچ دفتر بسته‌ای وجود ندارد. اتاق‌های بسته‌ی جلسات در اطراف مرکز قرار می گیرد.

دکوراسیون داخلی

کنگره‌های موجود در نمای ساختمان مناطقی سبز در داخل و خارج ساختمان (دوست دار محیط زیست) ایجاد می‌کند. هر یک از چهار ضلع ساختمان با میدان‌های ایتالیایی (پیزا) به یکدیگر متصل می شوند که در نقاط تقسیم یافته‌ی ساختمان قرار دارد. همچنین فضاهایی با مناظر باز در خارج از ساختمان و پشت بام برای کارکنان و مهمانان وجود دارد تا از آن لذت ببرند.

این ساختمان، ستادی منحصر به فرد و اندونزیایی است که سه عنصر کلیدی از فرهنگ اندونزی را در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی خود جای داده: جامعه، تنوع و طبیعت.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

نگاهی به معماری و دکوراسیون داخلی ستاد یونیلور در اندونزی

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

  • ۰۱/۰۷/۰۹
  • shahtoot company

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی