معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

معماری و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-بازسازی ساختمان

پیوندها

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پروژه ی طراحی معماری و دکوراسیون داخلی ویلا 3S در زمینی وسیع در شهر گراتس گایدورف بنا شده و با وجود اینکه کارفرما بودجه ی قابل توجهی برای آن در نظر گرفته بود و قصد ساخت خانه ی بسیار بزرگی را داشت، اما مساحتی که اجازه ی ساخت به آن داده شد بسیار کوچک تر از چیزی بود که تصور می شد.

توصیف خانه، ابراز مجموعه ای از تناقض هاست: ساده و هم پیچیده، واضح و هم بازیگوشانه، کوچک و هم بزرگ، نامتعارف و بی نظیر و هم قابل سکونت برای زندگی روزمره. با اینکه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی این خانه، از سایر بناهای مسکونی متفاوت است اما برعکس آنچه که ممکن است به نظر برسد، زندگی در آن بسیار راحت و با آسایش همراه است. یکی از ایده های اصلی، دخالت دادن محیط در طرح بود. مرز بین خانه و باغ تا جای ممکن سیال و منعطف ساخته شد، بدین منظور که زندگی داخلی را به سوی فضای بیرونی گسترش دهد. تا حد ممکن مرزهای بین داخل و خارج و دکوراسیون داخلی و خارجی، گنگ و نامشخص طراحی و عوامل تفکیک فضایی، از بین متریال های شفاف و غیر صُلب انتخاب گردید. دیوارهای شیشه ای به درهای کشویی بزرگ تجهیز شدند. تراس ها تا داخل خانه کشیده شده و محدوده های مسقف، مرزها را گنگ نمودند.

دکوراسیون داخلی ویلا

در دکوراسیون منزل این پروژه، از محل نشیمن تراس جنوبی، یک تا خوردگی در بالای دیوارهای بیرونی آغاز میشود که تا روی سقف ادامه پیدا کرده و سازه ی ساختمان را در پوشش خود می گیرد و بدین طریق سقفی را شکل می دهد که از لحاظ فرمیک، با سقف کاذب های رایج متفاوت است. این تا خوردگی از نظر فضایی، محدوده های مختلفی را به وجود می آورد که هیجان بیشتری به مجموعه می دهد. در پیِ فضا و پرسپکتیوی که بدین طریق حاصل شده، خانه و دکوراسیون منزل از زوایای مختلف، متفاوت به نظر می رسد. ارتفاع سقف اتاقهای داخلی که گاهی به چهار متر هم می رسد باعث می شود که خانه بسیار بزرگتر از اندازه ی واقعی خود به نظر برسد. طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه حول یک هسته ی مرکزی که شامل فضای آشپزی، غذاخوری و نشیمن می شود، شکل گرفته است. درهایی بزرگ و کشویی در بین اتاق ها و فضاهای داخلی نصب شده و ارتباط بین آنها و حریم لازم در هر یک را فراهم می آورد که در صورت بسته شدن هر یک از این درها، هر اتاق، از دید مخفی شده اما همچنان از طرف  دیگر، دسترسی خود به فضای بیرونی را دارد؛ حتا حمام هم تراس نیمه شفافی دارد که با درهای تا شوی عریض، قابل تبدیل شدن به یک اتاق داخلی ست. مصالح اصلی خانه، آجر و دیوارها و سقف از جنس بتون هستند. این سقف که همچون یک منبع ذخیره ی گرمایی عمل می کند و هوای مطبوعی برای داخل خانه فراهم می کند، از بیرون، با چوب پوشیده شده و همچون سایبان و محافظی برای تمام خانه است که تراس و سقف را، از نظر بصری در یک کلِ مجسم جای می دهد.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری 27

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰

گروه معماران " انجمن دیوار چین " در رابطه با دکوراسیون منزل خانه های زیرزمینی خانه ای را طراحی کرده اند که نسبت به تعامل رابطه ی فضای درون – بیرون رویکردی کاملا متضاد داشت. دکوراسیون منزل «خانه ی سوئیت کیس» به معنی چمدان که گری چانگ، بنیان گذار موسسه معماری و طراحی صنعتی اِج دیزاین (EDGE Design)، در سال 2002 در هنگ کنگ طراحی و دکوراسیون داخلی کرد به جای اینکه در تعامل با فضای باز باشد، مانند یک عنصر پنهانی و مرموز با فضای زیرِ زمین در ارتباط است. این خانه ای ست که به اصطلاح باید کشف و رمزگشایی شود و مانند هر خانه ی دیگری تمام زوایا و جزئیات نما و فضای درونی و دکوراسیون داخلی خود را به راحتی بروز نمی دهد. درهای بزرگ این خانه در کف قرار دارند و رو به فضاهای وسیع غذاخوری، حمام و انبار باز می شوند.

مانند یک جعبه ی جواهرات یا صندوق مهمی که برای پنهان نگه داشتن وسایل ارزشمند استفاده می شود، این خانه و دکوراسیون داخلی آن نیز لایه های پنهانی زیادی دارد که باید با صرف زمان و دقت زیاد آنها را پیدا کرد. گری چانگ با ایجاد فضایی رمزآلود، با ایجاد سانسورهای بصری و در خفا قرار دادن ها سعی در خلق ایجاد فضایی خیال انگیز و دکوراسیون منزل رویایی نموده است.

دکوراسیون-منزل

خانه ی چوبی سوئیت کِیس با الوارهای طویل و مستحکم خود، مقیاس و ارگونومی انسانی را لحاظ کرده و خارج از آن هیچ عاملی وجود ندارد که به دید بصری یا حسی ِ کاربر از عمق و وسعت فضا کمک کند. تنها همین خانه است که دیده و احساس می شود، با اتاق هایی که مانند حفره هایی مدفون در زیرِ زمین هستند، از بیرون اصلا دیده نمی شوند و متقابلا به بیرون هم دید ندارند. بنایی که با چنین ایده خلاقانه ای طراحی و ساخته شده و تا حدی یادآور بازیگوشی های بچه گانه و میل به سرکشی در اطراف و کشف گوشه های پنهان خانه ها است، از طرفی شبیه به سلول و از منظر دیگر (به علت نحوه ی باز شدن در اصلی ورود به خانه که در کف قرار دارد و پلکان کرکره ای آن) شبیه به اتاق های زیر شیروانی ست که همیشه محلی منزوی و رمزآلود بوده است.

 دکوراسیون-منزل-جی.ای.ای

همیشه ایجاد دکوراسیون منزل با فضایی گرم و کنجی صمیمی در قسمتی از فضای نیمه عمومی خانه های بزرگی که معمولا افراد زیادی در آنجا رفت و آمد می کنند یکی از دغدغه های طراح داخلی است که اگر رعایت نشود به راحتی می تواند خانه را تبدیل به محیطی سرد و بی روح کند. حال همین استراتژی در خانه ای به مساحت تنها 75 متر مربع به کار رفته است. آتلیه باؤ-واؤ که در سال 1992 و در توکیو ژاپن تاسیس شد و به نگرش انتزاعی و خلق نامتعارف فضاها معروف است، در پروژه خانه ی جی.اِی.ای (GAE) دست به ابتکار جالبی زد. در قسمت مرکزی این خانه که در سال 2003 برای آکیرا و میوکو ناگِی طراحی و دکوراسیون شد، اتاق کار و مطالعه قرار دارد اما محدوده ی این فضا در کف خانه به عمق فرو رفته، گویا در حال غرق شدن و پایین رفتن است؛ فضایی عالی برای آکیرای روزنامه نگار که هم کنج خلوت خود را برای تمرکز و خوب نوشتن در اختیار داشته باشد و هم وجود همسرش را در نزدیکی خود احساس کند.

دکوراسیون-منزل-جی.ای.ای

دکوراسیون داخلی این فضا با دیوارهای این بخش از خانه، که مانند گودالی در عمق زمین فرو رفته و فاقد سقف است، با قفسه هایی انبوه از کتاب و مجلات پوشیده شده است: هم کتابخانه است و هم دفتر کار. مدیران جوان آتلیه، یوشیهارو تسوکاموتو و مومویو کایجیما، این خانه را به عنوان جرئی از سری پروژه های خود، که عنوان “Pet Architecture” را به آنها داده اند، در شهر پر ازدحام توکیو ساخته اند که در همه ی آنها، مانند خانه ی جی.اِی.ای ، فضاهای کوچکی در دکوراسیون داخلی ساختمان وجود دارد که به علت کمبود جا ، بسیار کاربردی ست و به علاوه، مصداق همان محو شدن تدریجی مرزها و ادغام فضاها در دنیای امروزی هم هست. مزیت اصلی زندگی و کار در خانه هایی که با ایدئولوژی تفکیک/ادغام فضاها و دکوراسیون منزل ساخته شده اند، این است که هم تنهایی و سکوت لازم برای فعالیت و تمرکز کاری را در اختیار دارید و هم در کنار سایر اعضای خانواده به سر میبرید، هم در خانه هستید و هم محیط کار مطلوبتان را در نزدیکی خود دارید؛ در ضمن به شیوه ی خلاقانه ای هم از فضا حداکثر استفاده را کرده اید.

در بخش مقالات سایت میتوانید مقاله های مربوط به دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون اداری و بازسازی ساختمان را مطالعه نمائید. لطفا در صورت استفاده از مطالب، لینک سایت را به عنوان منبع درج نمائید.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰


  پروژه بازسازی تراس هارلم که در سال 2010 در طبقه سیزدهم یک ساختمان مسکونی  (مشاع) در هارلم نیویرک اجرا شده ، شامل طراحی و بازسازی تراسی به ابعاد 5/5*9 متر (50 مترمربع) است. در ابتدا این تنها یک تراس بود که از سه طرف به طول 4/1 متر ریل کشی شده، مانند سایر تراس های معمولی در این ساختمان، کف آن نیز از بتن بود و چشم انداز فوق العاده ای به پارک مرکزی و افق شهر نیویورک داشت. قرار گرفتن این تراس در نمای جنوبی باعث شده بود تا از گرما و نور زیادی بهره مند باشد اما ریل کشی کوتاه جانب غربی حریم و امنیت کافی را در مقابل تراس های مجاور فراهم نمی کرد.

تراس-هارلم  تراس-هارلم

خواهران حریری در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی این تراس، از سنترال پارک و مضمون "حضور طبیعت در محیط شهری" الهام گرفتند. فرم ظاهری آن در ادامه ی سری کارهای تجربی آنها با فرم های هندسه ی فراکتال (ساختاری که هر جزء آن به کلّش شباهت دارد)، شکسته ی شفاف و تاخورده است و مانند تمام المان ها و ترکیب بندی های فراکتال، هر قسمت صورتی از سایر بخش ها و طرح کلی است که در مقیاس بزرگتر استعاره ای از اتصال به طبیعت و کیهان را بیان می کند.

تراس-هارلم

کف تراس با تخته هایی چوبی پوشیده شده و در بخش هایی این مصالح با یک تاخوردگی به حالت دیوار عمود یا سقفی پوشاننده تغییر شکل داده اند. دیوارها به محلی برای نشستن تبدیل می شوند و جعبه های ابزار باغبانی را درون خود نگه می دارند. سیستم نورپردازی آن، در تشدید زیبایی های طرح، در طول شب این محدوده را با نوری متمرکز و غیر مستقیم روشن میکند. تداوم و سیالیت بین بخش های مختلف سازه، فضا و متریالی که در آن به کار رفته است، باعث شده تا فضای تراس وسیع تر از آنچه هست، به نظر برسد. در فضای دکوراسیون داخلی این تراس می توان در محلی سرپوشیده غذا خورد، در فضایی روباز از تابش آفتاب لذت برد و یا به دیوار تکیه کرد و از چشم انداز پارک و کلان شهر معروف دنیا لذت برد.

اگر از داخل اتاق نشیمن به تراس نگاه کنید، به نظر می آید که فضایی بسیار بزرگ و دلباز باشد؛ یک اثر هنری که بازی ماهرانه ی نور و سایه در آن گریزی به سازه های شفاف و بلورین طبیعت است.


منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از هنر معماری

  • shahtoot company
  • ۰
  • ۰
برای تغییر دکوراسیون داخلی مجموعه تزئینی زیبایی را روی میز اتاق نشیمن بچینید. می توانید در گوشه اتاق نشیمن خود، میز گردی قرار دهید و روی آن مجموعه ای از ظروف و گلدان های زیبا که با هم تطابق دارند قرار دهید. با این کار نمای زیبایی به دکوراسیون داخلی اتاق خود بخشیده اید.

برای تغییر دکوراسیون داخلی های ساده و سریع می توانید از ایده های زیر استفاده کنید.

۱٫ نمایش کلکسیون زیبا در دکوراسیون داخلی

مجموعه تزئینی زیبایی را روی میز اتاق نشیمن بچینید. می توانید در گوشه اتاق نشیمن خود، میز گردی قرار دهید و روی آن مجموعه ای از ظروف و گلدان های زیبا که با هم تطابق دارند قرار دهید. با این کار نمای زیبایی به اتاق خود بخشیده اید.



۲٫ نصب پرده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

برای دیده نشدن به هم ریختگی های آشپزخانه هنگام تهیه غذا می توانید بین دکوراسیون داخلی اتاق و آشپزخانه پرده ای زیبا نصب کنید. هر وقت هم نیاز ندارید می توانید جمعش کنید. استفاده از پنجره های شیشه ای و فلزی در داخل خانه چندان جالب نیست.



۳٫ ترکیب و تطبیق وسایل خواب در دکوراسیون داخلی

اگر تختخواب، روتختی و حتی طرح های چاپی روی پارچه ها و پرده ها همه یک موضوع واحد داشته باشند، دکوراسیون داخلی اتاق بسیار زیباتر دیده خواهد شد. حتی می توانید برای زیبایی بیشتر از لامپ ها معلق در کنار تخت نیز استفاده کنید. به طور کلی، تطابق رنگ ها و شکل ها در چیدمان دکوراسیون داخلی یک اتاق بسیار مهم و تاثیرگذار است.



۴٫ از وسایل آنتیک در دکوراسیون داخلی حمام استفاده کنید

اگر حمام بزرگی دارید که می توان در گوشه ای از آن وسایل تزئینی و عتیقه جای داد، حتما این کار را انجام دهید. می توانید از مجسمه های زیبا، کشوهای چوبی آنتیک یا گلدان های عتیقه برای زیباسازی دکوراسیون داخلی حمام خود استفاده کنید. ایده ای بسیار نو که در کمتر خانه ای دیده می شود.



۵٫ معجزه رنگ سفید در دکوراسیون منزل و  دکوراسیون داخلی

می توانید برای ایجاد تغییر اساسی در نمای دکوراسیون داخلی خانه، میز و صندلی های ارزان قیمت خود را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید. با این کار طراوت و روشنی به فضا می بخشید. البته باید رنگ سفید با دیگر وسایل دکوراسیون منزل شما نیز همخوانی داشته باشد.


 


6. نصب بشقاب های تزئینی روی دیوار برای زیبایی دکوراسیون منزل

با نصب بشقاب های تزئینی زیبا در اندازه های مختلف روی دیوار اتاق ناهارخوری، یا جایی که میزناهارخوری قرار دارد، می توانید نمای زیبایی بهدکوراسیون منزل  ببخشید. این کلکسیون دیواری در این محل همچون یک تابلو نقاشی زیبا در اتاق پذیرایی است.


۷٫ تزئین راهروهای داخلی و دکوراسیون منزل

برای زیبا جلوه دادن راهروهای خانه، می توان از قالیچه یا گلیم در دکوراسیون منزل استفاده کرد. این قالیچه فضای خالی راهرو را پر و این فضای بی روح را به محیط زیبایی تبدیل می کند. استفاده از کاناپه در انتهای راهرو، کنسول و آینه در وروی پله ها یا سطل ها و گلدان های تزئینی نیز اثر مثبتی در زیباتر شدن فضا دارند.


 


8. دور کردن مبلمان و دکوراسیون منزل از دیوار

اینکه برخی از مردم مبلمان خود را به دیوار می چسبانند تا فضای بیشتری داشته باشند در واقع به دکور خانه خود لطمه می زنند. حتی برای صحبت کردن با هم نیز چندان آسان نیست از این طرف اتاق به آن طرف اتاق داد زد. مبل ها را در وسط اتاق بچینید و می توان از فضای پشت مبل ها برای قرار دادن آباژورهای پایه بلند یا مجسمه های زیبا استفاده کرد.


 


9. دوختن رومبلی با پرده های قدیمی برای زیبایی دکوراسیون منزل

با هزینه کم می توانید روکش مبل های خود را عوض کنید. فقط کافیست پرده های قدیمی را از چمدان خارج کنید و از آنها پیراهنی مبل بدوزید.

  • shahtoot company